Izba Przemysłowo-Handlowa Południowej Wielkopolski

biuro@iphpw.pl

(62) 735 67 49

Polskie MŚP a ekoinnowacje

Jak motor napędowy polskiej gospodarki prezentuje się w kontekście aktywności prośrodowiskowej?

czytaj więcej

Nowe rozporządzenie maszynowe

Jakie są powody przyjęcia nowego aktu prawnego i zastąpienie dyrektywy z 2009 r.?

czytaj więcej

Aktualne nabory w PARP

Zapoznaj się z aktualnymi naborami PARP w ramach Funduszy Europejskich skierowanych do przedsiębiorców

czytaj więcej

31. edycja Konkursu „Teraz Polska”

Do 29 stycznia 2021 r. można zgłaszać produkty, usługi i innowacje do Konkursu „Teraz Polska”. Start w Konkursie stanowi szansę i wyzwanie dla przedsiębiorstw, oferujących produkty i usługi wysokiej jakości, chcących promować swoją ofertę pod biało-czerwonym logo. Od wielu lat znak „Teraz Polska” symbolizuje polskie pochodzenie oraz wysoką jakość, czyli te cechy, które są obecnie szczególnie pożądane przez polskie społeczeństwo.

 

 

Udział w Konkursie może wziąć każda firma, która działa na rynku minimum od roku. Przy czym dla oceny wniosku konkursowego nie ma znaczenia wielkość firmy, ponieważ głównym kryterium przyznania nagrody jest jakość zgłoszonego produktu i usługi. Dzięki temu Laureatami Konkursu mogą zostać zarówno małe, rodzinne firmy, działające lokalnie, jak i największe polskie przedsiębiorstwa z powodzeniem zdobywające także zagraniczne rynki. Wśród nagrodzonych są produkty i usługi tworzone przez firmy reprezentujące różnorodne branże. To dlatego Godło „Teraz Polska” stało się znakiem rozpoznawalnym przez niemal 3/4 Polaków, zaś dobra nim oznaczone są utożsamiane z wysoką jakością.

Laureaci Godła „Teraz Polska” często podkreślają, że oprócz satysfakcji z wygranej oraz zdobytego prestiżu, osiągnęli wymierny efekt ekonomiczny – wzrost sprzedaży. Wielu z nich skorzystało z pakietu działań promocyjnych, oferowanych przez Fundację, kilku sięgało po laury po raz kolejny, zaznaczając, że udział w Konkursie oraz Godło „Teraz Polska” dopinguje w sposób szczególny do podnoszenia jakości oferowanych wyrobów i usług. Badania przeprowadzane na zlecenie Fundacji przez Centrum Badań i Analiz Rynku ASM potwierdzają, wysoką rozpoznawalność znaku „Teraz Polska” (rozpoznaje je 73% respondentów) oraz fakt, że „jakość z godłem” jest coraz chętniej poszukiwana i kupowana przez konsumentów.

Niebagatelne znaczenie dla Laureatów ma także fakt wyjątkowej oprawy jaka co roku towarzyszy wręczeniu nagród. Przyznanie prawa do posługiwania się znakiem „Teraz Polska” odbywa się podczas Gali w Teatrze Wielkim w Warszawie. Wyjątkiem była ubiegłoroczna uroczystość, która odbyła się w Pałacu Prezydenckim na zaproszenie Pierwszej Damy.  Oprócz statuetek zwycięzcy Konkursu otrzymują wsparcie medialne. Jest to możliwe dzięki współpracy Fundacji z najważniejszymi krajowymi redakcjami. Ekwiwalent reklamowy Laureatów Konkursu „Teraz Polska” w mediach jest znaczący i w wielu przypadkach skutecznie wspiera działania przedsiębiorców dotyczące kampanii promocyjnych nagrodzonych produktów i usług. Fundacja wydaje własnym nakładem Magazyn „Teraz Polska” oraz prowadzi portale, na łamach których  promuje dokonania Laureatów Konkursu „Teraz Polska”.

Szczegółowe informacje dotyczące warunków udziału w Konkursie „Teraz Polska” można znaleźć na stronie internetowej konkursu www.terazpolskafirma.pl. Firmy chcące uzyskać znak „Teraz Polska” dla swoich produktów lub usług powinny w pierwszej kolejności zarejestrować się na tej stronie a następnie, do 29 stycznia br. odesłać na adres Fundacji wypełnioną ankietę weryfikacyjną. Wszystkim uczestnikom Fundacja gwarantuje udzielenie pomocy w przygotowaniu zgłoszenia oraz profesjonalną ocenę produktu lub usługi przez Komisje Ekspertów.

Zwycięzców tegorocznej edycji Konkursu poznamy na początku czerwca.