Aż 50 mln zł ze środków unijnych jest w budżecie kolejnej edycji programu „Go to Brand – EXPO 2020”. Celem konkursu ogłoszonego właśnie przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości jest sfinansowanie promocji polskich marek produktowych na rynkach Zjednoczonych Emiratów Arabskich i innych krajów Zatoki Perskiej. Mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa, które planują uczestniczyć w Światowej Wystawie Expo 2020 w Dubaju będą mogły składać wnioski od 26 lutego.
Wystawa Światowa w Dubaju to największe na świecie wydarzenie gospodarcze. Z uwagi na wybuch pandemii COVID-19 ubiegłoroczna edycja została przesunięta o rok. Jej nowe ramy czasowe to 1 października 2021 r. – 31 marca 2022 r.
– „Łącząc umysły, tworzymy przyszłość” – to hasło przewodnie Wystawy Światowej w Dubaju, które nabiera nowego znaczenia w kontekście pandemii. Koronawirus wpłynął na wiele obszarów gospodarki, zmieniając układ sił i wyzwania światowego biznesu. Otwarcie na współpracę międzynarodową i udział w globalnym rynku to szansa na lepszą przyszłość dla przedsiębiorców dotkniętych skutkami obecnego kryzysu. Dobrą do tego okazją będzie Expo 2020 – mówi Jarosław Gowin, Wiceprezes Rady Ministrów, minister rozwoju, pracy i technologii.
„Go to Brand” jest jednym z najważniejszych elementów programu gospodarczego towarzyszącego udziałowi Polski w Expo 2020 w Dubaju. Daje szanse mikro-, małym i średnim przedsiębiorstwom na promocję ich marek w kontekście udziału naszego kraju w tegorocznej Wystawie Światowej. MŚP zyskują też możliwość uczestnictwa w Forum Gospodarczym Polska-Zjednoczone Emiraty Arabskie, które będzie częścią obchodów Dnia Polski podczas Expo.
– Doświadczenia z pandemicznych miesięcy pokazują, jak ważna jest dywersyfikacja źródeł przychodów. Większych kłopotów uniknęły te firmy, które działały na rynkach w różnych rejonach świata. Udział Polski w Expo 2020 w Dubaju to dla polskich firm szansa na znalezienie nowych klientów, budowanie relacji handlowych i pozyskanie partnerów biznesowych na perspektywicznym rynku bliskowschodnim. Zjednoczone Emiraty Arabskie i inne kraje Zatoki Perskiej to region o dużym potencjale wzrostu, ciągle niewykorzystanym przez naszych przedsiębiorców. Stąd idea rozszerzenia wsparcia promocji polskich marek w sprawdzonej i popularnej formule konkursu „Go to Brand” – mówi Marcin Czyża, wiceprezes PARP, Ambasador Expo.
Program „Go to Brand” umożliwia pozyskanie środków na udział w Wystawie Światowej w Dubaju i zaprezentowanie swojej oferty. Wsparcie firmy mogą przeznaczyć na udział w targach, wystawach, misjach gospodarczych lub konferencjach zagranicznych i na dodatkowe działania promocyjne związane z udziałem w EXPO 2020. Co więcej, pozyskanymi środkami z Unii Europejskiej można sfinansować koszty usługi doradczej w zakresie przygotowania do wejścia na rynek krajów Zatoki Perskiej (Arabia Saudyjska, Bahrajn, Katar, Kuwejt, Oman, Zjednoczone Emiraty Arabskie).
Budżet konkursu wynosi 50 mln zł, przy czym 15 mln jest przeznaczone dla projektów zlokalizowanych w województwie mazowieckim, a 35 mln – dla projektów zlokalizowanych w pozostałych województwach.
Projekty zgłaszane do konkursu muszą zamknąć się w kwocie 1 mln zł. Maksymalne dofinansowanie, o jakie mogą się starać mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa to 455 650 zł, przy czym wymagany minimalny wkład własny wynosi 15 proc. wartości projektu.
Więcej informacji: link
Źródło: PARP