Izba Przemysłowo-Handlowa Południowej Wielkopolski

biuro@iphpw.pl

(62) 735 67 49

Polskie MŚP a ekoinnowacje

Jak motor napędowy polskiej gospodarki prezentuje się w kontekście aktywności prośrodowiskowej?

czytaj więcej

Nowe rozporządzenie maszynowe

Jakie są powody przyjęcia nowego aktu prawnego i zastąpienie dyrektywy z 2009 r.?

czytaj więcej

Aktualne nabory w PARP

Zapoznaj się z aktualnymi naborami PARP w ramach Funduszy Europejskich skierowanych do przedsiębiorców

czytaj więcej

Polski Fundusz Rozwoju - Test dojrzałości cyfrowej

Test Dojrzałości Cyfrowej to narzędzie opracowane wspólnie przez Polski Fundusz Rozwoju oraz Fundację Digital Poland, mające na celu wsparcie organizacji w transformacji cyfrowej. Test umożliwia poznanie mocnych i słabych stron swojej organizacji oraz zwiększenie świadomości dotyczącej czynników wpływających na cyfryzację przedsiębiorstwa.

 

Test Dojrzałości Cyfrowej został opracowany z myślą o przedsiębiorstwach, w których występują bardziej złożone procesy, mogące podlegać cyfryzacji np. obsługa klienta, produkcja, logistyka, procesy administracyjne, tworzenie nowych produktów lub usług. Procesy tego typu charakteryzują częściej firmy zatrudniające kilkanaście osób lub więcej. Dlatego Test rekomendujemy firmom zatrudniającym powyżej 10 pracowników.

W zarządzaniu mówi się, że ważniejszy jest proces planowania i tworzenia strategii niż sam końcowy dokument. Dlaczego? Bo sam proces uświadamia organizacji, w którym miejscu się znajduje, gdzie występują wyzwania oraz w którym kierunku chce się rozwijać. Jest to więc zdobywanie samoświadomości oraz edukacja, która pozwala zdobyć niezbędne kompetencje potrzebne do przeprowadzenia zmian.

Test Dojrzałości Cyfrowej ma na celu wywołać refleksję wśród jego odbiorców co do obszarów, na których rozwój warto postawić. Dodatkowo, parafrazując klasyka zarządzania Petera Druckera, że „aby czymś zarządzać musisz umieć to zmierzyć”. Test Dojrzałości Cyfrowej umożliwia pomiar czegoś, co wydaje się nieuchwytne, a mianowicie potencjału organizacji w obszarze cyfryzacji, po to by sprawnie i efektywnie nią zarządzać.

Na dojrzałość cyfrową organizacji składa się 9 obszarów tematycznych:

  • Strategia cyfryzacji,
  • Kompetencje cyfrowe,
  • Innowacyjność,
  • Cyfrowe produkty, usługi lub modele biznesowe,
  • Narzędzia cyfrowe,
  • Dane w organizacji,
  • Infrastruktura ICT,
  • Cyberbezpieczeństwo,
  • Komunikacja z klientem.

Pamiętaj, że nie wszystkie obszary rozwoju cyfrowego mogą być kluczowe ze względu na specyfikę działalności Twojej organizacji. Dlatego udzielając odpowiedzi oraz analizując wyniki ważne jest skupienie uwagi na obszarach, które działania są najważniejsze z perspektywy efektywności oraz skuteczności.

Zbadaj poziom dojrzałości cyfrowej Twojej organizacji i zaplanuj działania rozwojowe!

 

Źródło: PFR